استودیو مهراب

موسیقی روز هرمزگان

استودیو مهراب

موسیقی روز هرمزگان

موسیقی بخش مهمی از زندگی


در سال‌های اخیر پژوهشگران ثابت کرده‌اند که موسیقی نقش مهمی در زندگی انسان‌ها دارد ولی آیا این قدرت را نیز دارد که بر ذهن انسان‌ها اثر بگذارد؟

تجربه ثابت کرده که موسیقی می‌تواند تمام وجود یک فرد را به تلاطم درآورد. برخی از موسیقی‌ها به شما آرامش می‌بخشند و برخی شما را عصبی و تهاجمی می‌کنند. به‌نظر شما، موسیقی چگونه می‌تواند این اثر را بر درون بگذارد؟

در دنیای امروز، از موسیقی برای تاثیر‌گذاری بر امور مختلف استفاده می‌شود؛ به‌طور مثال موسیقی در زمینه پزشکی به‌عنوان   نوعی درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه موسیقی در تسریع امر شفابخشی، کاهش فشار خون، درمان کودکان بیش‌فعال، بیماری‌های روحی، افسردگی به‌ویژه افسردگی پس از زایمان، کاهش اضطراب و استرس، درمان بی‌خوابی، رشد بهتر نوزادان نارس و... به کار برده می‌شود.

 جولیوس پرتنوی، پژوهشگر مطرح موسیقی طی تحقیقات زیادی دریافت که موسیقی قادر است بر سرعت سوخت‌و‌ساز بدن، کاهش یا افزایش فشار خون، سطح انرژی بدن، سیستم گوارشی و... (بسته به نوع موسیقی‌ای که پخش می‌شود) اثر مثبت یا منفی بگذارد. مثلا موسیقی‌های ملایم مانند موسیقی کلاسیک اثربخشی بهتری روی بدن دارند و باعث افزایش آندروفین در بدن می‌شوند. همچنین 30‌دقیقه گوش‌دادن به موسیقی‌ اثری معادل یک دوز قرص والیوم دارد.

بد نیست بدانید که با گوش‌دادن به موسیقی، هر دو نیمکره مغز (نیمکره‌های چپ و راست) درگیر فعالیت‌های ذهنی می‌شوند. البته منظور ما از موسیقی فقط خواندن شعر نیست بلکه ساز زدن، ملودی، تُن، انواع صدا‌ها، آکورد و ریتم را نیز شامل می‌شود.

 تاثیر موسیقی بر افزایش حافظه و تمرکز


موسیقی از طریق تحریک فرد برای دقت بیشتر نسبت به نوع صدا‌، ریتم، ملودی، آهنگ، جهت صدا و... در افزایش حافظه و تمرکز مؤثر است؛ به همین دلیل، اغلب دانش‌آموزانی که به نوعی با موسیقی در ارتباط هستند در مدرسه و دانشگاه موفق‌تر هستند.

امروزه ثابت شده که حافظه می‌تواند از طریق موسیقی تقویت شود و افرادی که از کودکی در معرض آموزش و بازی‌های موسیقایی بوده‌اند‌، حافظه بسیار بهتری دارند. ریتم، ملودی، هارمونی و... جزو عواملی هستند که موجب تقویت حافظه می‌شوند. در آزمایشی که در دانشگاه هنگ‌کنگ‌ انجام شد، ۴۵‌نوازنده ارکستر بین سنین ۶ تا ۱۵‌سال از لحاظ قدرت حافظه و به‌خاطر‌سپردن کلمات، مورد بررسی قرار گرفتند.

پژوهشگران دریافتند که کودکان نوازنده نسبت به هم‌سن‌و‌‌سالان غیرنوازنده خود به‌مراتب کلمات بیشتری را حفظ می‌کنند. پس از یک‌سال آزمایش دیگری از این گروه گرفته و مشخص شد که حافظه کودکانی که هنوز نوازنده ارکستر هستند نسبت به سال گذشته توانمند‌تر شده‌، درحالی‌که حافظه کسانی که از ارکستر جدا شده‌اند‌، در همان سطح باقی مانده است. همچنین موسیقی کمک به درک و انتقال بهتر مفاهیم به افراد می‌کند که از ارکان مهم موفقیت در زندگی است.

اما متأسفانه برخی موسیقی‌ها به‌طور عکس عمل کرده و حتی باعث بیماری می‌شوند. استفاده از موسیقی‌های نامناسب همانند وارد‌کردن زهر به بدن است. دانشمندان در این زمینه، آزمایشی را روی تعدادی از گیاهان انجام دادند. تعدادی گیاه از یک نوع و در شرایط آب‌و‌هوایی یکسان، به 2 گروه تقسیم شدند. برای گروهی از آنها، موسیقی راک را با صدای بلند پخش کردند و دیدند که پس از مدتی گیاهان پژمردند و تعدادی نیز خشک شدند و برای گیاهان گروه دوم، موسیقی کلاسیک ملایم پخش کردند و شاهد رشد سریع‌تر آنها بودند.

موسیقی، عنصر بسیار قدرتمندی است که همانند یک داروی شفابخش عمل می‌کند و حتی ممکن است شما به آن معتاد نیز بشوید. دیوید تیم، نویسنده کتاب «راز تاثیر‌گذاری موسیقی» در مقدمه کتاب خود می‌نویسد: موسیقی بیش از یک زبان است. در واقع موسیقی رب‌النوع زبان‌هاست.

در واقع موسیقی در میان تمام هنر‌ها منحصر به فرد است زیرا به‌طور قدرتمندانه‌ای روی سطح هوشیاری افراد اثر می‌گذارد. اگر شما به شیوه‌‌ای صحیح موسیقی را وارد زندگی خود کنید، می‌توانید تا سالیان سال از اثرات مثبت آن روی خود و فرزندانتان بهره گیرید اما فراموش نکنید، به همان اندازه که موسیقی می‌تواند تاثیرات خوب بگذارد‌، قادر است زیان‌بخش نیز باشد.

چه می‌توان کرد؟

والدین و مربیان می‌توانند از همان دوران کودکی علاقه به موسیقی را در کودک ایجاد کنند. برای این کار چند مورد پیشنهاد می‌شود.

1 - موسیقی برای نوزاد

برای کودکتان منتخبی از سبک‌های مختلف موسیقی را پخش کنید و اگر‌ سازی‌ می‌نوازید، اجازه دهید در بخشی از زمان تمرینتان، او نیز نزدیک شما باشد. البته مراقب باشید که شدت صدا، متوسط باشد زیرا صدا‌های بلند به شنوایی کودک آسیب می‌رساند.

2 – خواندن برای نوزاد

این مهم نیست که شما چقدر در خواندن تبحر دارید؛ شنیدن صدای شما باعث می‌شود که  کودکتان بهتر با کلمات و زبان مادری خود آشنا شود. نوزادان، عاشق ریتم و ملودی هستند. آنها توانایی این را دارند که یک ملودی خاص را از بین چند ملودی که می‌شنوند، تشخیص دهند.

3 – خواندن با کودک

هنگامی که بچه‌ها بزرگ می‌شوند، از آوازخواندن لذت بیشتری می‌برند. کنار هم قرار دادن کلمات یک آهنگ در حقیقت به مغز کودک کمک می‌کند تا سریع‌تر یاد بگیرد و برای مدت   طولانی‌تری آن را در خود جا دهد(تقویت حافظه)؛. به همین دلیل‌، اکثر ما آهنگ‌هایی را که در کودکی شنیده یا خوانده‌ایم به خاطر داریم حتی اگر سال‌ها از خواندن یا شنیدن آنها گذشته باشد.

4 - یادگیری موسیقی(ساز - آواز)

اگر شما تصمیم دارید که فرزندتان نواختن یک ساز را یاد بگیرد، نیازی نیست که تا 8-7 سالگی او صبر کنید و آنگاه او را به کلاس بفرستید؛ مغز کودکان همیشه آماده دریافت اطلاعات جدید است. آنها آمادگی یادگیری موسیقی از سنین کم را دارند. بسیاری از کودکان 4 یا 5 ساله، عاشق ساختن یک آهنگ، خواندن و نواختن ساز‌های ساده هستند و شروع این کار در زمانی که آنها سن چندانی ندارند، کمک می‌کند تا موسیقی به جزء لاینفک زندگی آنها در تمام عمر بدل شود.

موسیقی به‌عنوان یک بخش مهم از زندگی کمک می‌کند تا مهارت‌های خلاقانه و گروهی در فرزندتان پرورش یابد و در آینده‌ای نزدیک، او به فردی کامل از نظر اعتماد به نفس، اراده، اجتماعی بودن و... تبدیل شود.

نظرات 25 + ارسال نظر
Pixy 15 آذر 1388 ساعت 19:15 http://www.pixy.ir

نشان دهنده وضعیت آنلاین ، آفلاین و مخفی بودن در یاهو
کد قراردادن تشخیص کابران مخفی یاهو مسنجر در سایت یا وبلاگ شما

<p align="center"><iframe style="WIDTH: 440px; HEIGHT: 355px" border="0" name="I1" src="http://www.pixy.ir/Yahoo" frameborder="0"></iframe></p>

مهران 15 آذر 1388 ساعت 19:18 http://www.m8spy.com

سلام . وبلاگ فوق العاده ای داری . من که واقعاً لذت بردم . خوشحال میشم از سایت من هم دیدن کنی - حاوی مطالب علمی و پروژه های برنامه نویسی . اگه واست مشکلی نیست ممنون میشم من رو با نام "M8SPY" لینک کنی [گل]

ممنون
دوست عزیز

کیوسک 16 آذر 1388 ساعت 01:29 http://kiyoosk.blogsky.com

سلام .
با فرش خاکی هرمز بروزم .

مجید 18 آذر 1388 ساعت 16:43

سلام آقای بهرامی
اقای بهرامی شما وقت آموزش صدابرداری هم داری یا نه آیا اصلا این کار هم در کنار کارهای ضبط وآهنگ سازی انجام می دی من خیلی صدابرداری وآهنگسازی با کامپیوتر خیلی کار کردم ولی اصولی کار نکردم آیا برای شما این امکان وجود داره که آموزش سونا را کیوبیس یا نوندو انجام بدی ممنون اگه امکان داره به من ایمیل کنید

سلام
دوست عزیز
متاسفانه به علل مختلف دیگه نمی تونم در بندر عباس در خدمت باشم
ان شالله از طریق مکاتبه در خدمتتان هستم
سپاس

پیمان 18 آذر 1388 ساعت 16:56 http://www.eshkat.blogsky.com

♥         ♥
آپم

     ♥


             ♥         ♥




             ♥                   ♥

آپم
  ♥             ♥


     ♥


           ♥           ♥آپم


                   ♥                     ♥
آپم
 ♥                     ♥

             ♥                   ♥

              ♥
♥             ♥آپم


     ♥


           ♥           ♥


                   ♥                     ♥

             ♥                 آپم  ♥

              ♥


           ♥                   ♥       ♥


                      ♥


                             ♥      ♥
آپم

    ♥         ♥


     ♥


             ♥  آپم       ♥




             ♥                   ♥


  ♥             ♥


     ♥
آپم

           ♥           ♥


                   ♥                     ♥آپم

 ♥                     ♥

             ♥                   ♥

              ♥آپم آپم آپم

ببخش که دیر اومدیم
مثل ما بی معرفت نباش

لیدا 19 آذر 1388 ساعت 12:56 http://lina.blogsky.com

سلام
کتاب " هر چه تو را بیاد من بیاورد زیباست ..." بعد از 3 سال تموم شد .
به امید روزی که مرام و معرفت و انساندوستی ناصریا را به گوش تمتم مردم جهان برسانیم ...
دوست داشتم شما هم در خوشی من سهیم باشین ...
موفق باشین...

ممنون بابت مطالب شیرین وعلمی احسنت

امامدادی 21 آذر 1388 ساعت 10:00

-عکس باموضوع سورگم
2-در نظر من دو آفت مهم در دید هنری عکاسی این دیار وجود دارد:

1- کم‌اهمیت جلوه دادن تکنیک

2- ندیده‌گرفتن تاثیر تکنیک

به روزم

سلام
اصولا بچه ها مغزشون همیشه آماده دریافت اطلاعات جدیده و راحتتر از بزرگترا چیز یاد می گیرند
همیشه میگن بچه هاتونو از کودکی آموزش بدین ...
جالب بود ممنون
یا حق ...

ممنون

http://ccu-cinema.blogsky.com/
کنسرت رضا صادقی نکات ویژه ای داشت که البته این نکات خارق العاده برای همه ِی خوانندگان وطنی مشترک است
اشک ها و لبخندها/مصائب کنسرت

م.م 25 آذر 1388 ساعت 13:44

خبر سمت راست هر 2 لینک را بخونید هر کدام خبری جداگانه اند ولی به هم مربوطند
http://www.vatanemrooz.ir/1388/9/10/VatanEmrooz/301/Page/11/Index.htm
http://www.vatanemrooz.ir/1388/9/24/VatanEmrooz/311/Page/11/index.htm


سلام
خوندم مطلبتو
منظورتو از نوعی موسیقی که مثل سم واسه بدنه دقیقا چی بود ؟
گمون نکنم اسم همچین چیزی رو بشه موسیقی گذاشت یا بشه اون رو همرده هنری به اسم موسیقی گذاشت و حالا بخوای که مقایسه هم انجام بدی !
فکر کنم اسم اون کلنگ کولونگ یا چیزی شبیه به این باشه .
به روزم بالاخره بعد از مدتها
" چه کسی امیررا کشت "

ممنون از نظر خوبت

آهنگ قصه عشق با صدای مسعود مهدوی و عمران طاهری

ترانه سُرا : فرح منصوری * تنظیم : عمران طاهری

ضبط و میکس : farshad 7

منتظر نظرات و انتقادات ارزشمند شما هستم

چارلی 9 دی 1388 ساعت 20:16 http://charlli.blogsky.com

سلام
خیلی ها موسیقی رو دست کم می گیرند
در صورتی که یک اثر موسیقی می تونه مثل عکس٬ فیلم ٬ تئاتر و... روی نگرش و طرز تفکرآدم ها تاثیر گذار باشه
موسیقی همون اصواتیه که از طبیعت گرفته می شه. متاسفانه بعضی از تفکرها اینقدر بد شده که تا اسم موسیقی می یاد ذهنشون جاهای دیگه ایی سیر می کنه و خیلی سریع موضع می گیرند.

پیمان 12 دی 1388 ساعت 10:51 http://www.eshkat.blogsky.com

سلام
کجای بهرامی جان (نهی)

امامدادی 15 دی 1388 ساعت 13:14

سلام
باعکس بایدطی کرد به روزم
مخلصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصیم مهندس گپ.

کشکنگ 20 دی 1388 ساعت 20:16 http://keshkang.blogsky.com

به روزم...

چارلی 20 دی 1388 ساعت 21:11 http://charlli.blogsky.com

اجرای نمایش کفتر طلا در جشنواره تئاتر فجر
تهران ۲و۳ بهمن تالار هنر

مهمترین ملاک‌ها و معیارهای انتخاب همسر
-1 انتخاب همسر بر اساس دیانت
منظور ما از دین، مفهوم حقیقی اسلام و تطبیق عملی آداب و ارزش‌های والای آن در رفتار و عمل است.
التزام و پایبندی کامل بر برنامه‌ها و قوانین تمام شمول شریعت اسلامی برای زوجین الزامی است. وقتی که یکی از آن دو در این حد از رفتار و التزام عملی باشد می‌توانیم او را متدین و با اخلاق بدانیم در غیر این صورت به انحراف در رفتار و فساد اخلاقی او حکم خواهیم کرد. هرچند در چشم مردی ظاهری پرهیزگار و متدین داشته باشد.
بدین سبب است که پیامبر اکرم ص تمامی کسانی را که قصد ازدواج و تشکیل خانواده دارند، راهنمایی کرده است که مهمترین شرط انتخاب همسر برای پسر ودختر، دینداری است، تا زن در زندگی زناشویی آینده خود، وظیفه کامل خود را در حق خانواده همسر و فرزندانش ادا کند. همچنین پیامبر اکرم ص اولیاء دختران را نیز راهنمایی کرده‌اند که در باره‌ی خواستگار دخترشان تحقیق و بررسی کنند که آیا دیندار و با اخلاق است یا نه؟ و آیا توان اداره خانواده و تربیت فرزندان را دارد و نیز می‌تواند حقوق زناشویی را ادا کند؟ و آیا غیرت آن را دارد که از شرف حیثیت خانوادگی محافظت کند؟ و آیا توان تأمین مخارج و هزینه خانواده را دارد؟!برای خواندن ادامه مطلب به وبلاگ ندای قران سر بزنید منتظر حضور سبز شما هستیم موافق پایدار باشی

بحلی 25 دی 1388 ساعت 22:28 http://www.tahrui.blogsky.com

سلام دوست گرامی باموضوع اداب همبستری در خدمت شما هستم منتظر حضور سبزت هستم موافق باشی

ویترای.تقدیم به ابوذر نوروزی

امامدادی 1 بهمن 1388 ساعت 10:49

تهیه عکس سیاه وسفید زیبا ازطریق فرمتRAW
www.rahbaremamdadi.blogsky.com

لیدا 7 بهمن 1388 ساعت 01:11 http://lina.blogsky.com

سلام
خوبین ؟
ممنون از اطلاعات جامع و مفیدتون ...
موفق باشین ...
به روزم ...
یا حق ...

امامدادی 7 بهمن 1388 ساعت 13:15

توصیه به عکاسان .مدیران فتوبلاگ.هنرمندان.نویسندگان.شاعران.وخونندگان.
بابروکلی به سرطان نه بگویید....دروبلاگ.www.rahbaremamdadi.blogsky.com

امامدادی 24 بهمن 1388 ساعت 17:42

سلام
راه یابی فیلمهای.اقایان عزیز محمد رضا رکن الدینی The Beautiful Life. داوود مرزی زاده Being. داوود مرزی زاده Création/. محمد رضا رکن الدینی From a Young Girl’s Diary/. امین درستکار Generation.به جشنواره سینمای کوتاه ومستند اطلاعات بیشتربه وبلاگم مراجعه کنید.ارزوی توفیق وپیروزی برای این هنرمندان توانا وپرانرژی.www.rahbaremamdadi.blogsky.com

من هم باری اونها آرزوی توفیق می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد