استودیو مهراب

موسیقی روز هرمزگان

استودیو مهراب

موسیقی روز هرمزگان

ویژگی های یک خواننده خوب

موسیقی صدای خداست "ابوعلی سینا"

ویژگیهای یک خواننده خوب

  بهترین خواننده هرمزگان کیست؟

 
         
    شاید بتوان گفت که در یک نگاه اجمالی هر کسی می تواند یک خواننده باشد ولی با کمی تامل روی موفقیت برخی از خوانندگان پاپ امروزی می توان به این نتیجه رسید که خوانندگی علاوه براینکه یک موهبت الهی است نیاز به مهارتهای خاصی دارد که درذیل آنها را بررسی می کنیم :                                             


1) شنوایی و ارتقاء سطح شنیداری

2) فهمیدن و درک صدای واقعی خود

3) کوک وباقی ماندن در کوک و درک فواصل موسیقی

4) اجرای درست ریتم و درک زمان

5) مراحل نفس گیری و درست نفس کشیدن


 6) وسعت فرکانسی صدا


7) وسعت دامنه ی صدا ( قدرت )


8) دوری جستن از عادتهای نامناسب صوتی


9) تحریر


10) رنگ صدا

11) دینامیک صدا

12) درک یک اثر(ترانه)

13) درک یک اثر ( انتقال احساس )

 

•    شاید بتوان گفت که در یک نگاه اجمالی هر کسی می تواند یک خواننده باشد ولی با کمی تامل روی موفقیت برخی از خوانندگان پاپ امروزی می توان به این نتیجه رسید که خوانندگی علاوه بر    اینکه یک موهبت الهی است نیاز به مهارتهای خاصی دارد که درذیل آنها را بررسی می کنیم :                                             


1) شنوایی و ارتقاء سطح شنیداری
•    برای اینکه یک خواننده ی خوب باشیم ابتدا باید یک شنونده ی خوب باشیم .  شنیدن موسیقی به صورت کارشناسانه امری است بسیار پیچیده ..... برای اینکه یک شنونده خوب باشیم:
•    الف: باید تفکیک سازها و میکس و مستر و صدابرداری کار را برای خودمان آنالیز کنیم .
•    ب:آهنگسازی و ساختارملودی و تشخیص فرم و قالب آکورد بندی  ( دستگاه و گوشه مربوطه )  را تشخیص دهیم . 
•    ج: ترانه را درک کنیم و کلمات را به آن صورت که هستند و باید ادا شوند ، بشنویم . 
•    د:  صدای خواننده اثر را برای خود تجزیه و نکات مثبت و منفی آنرا برای خود تحلیل نماییم .
          پس در واقع برای خواننده شدن ابتدا داشتن یک گوش قوی امری است واجب .


2) فهمیدن و درک صدای واقعی خود

•    از خصوصیات یک وکالیست(خواننده)  متبحراین است که بتواند صدای خود را درک کند ( ناگفته نماند علاوه براینکه ما صدای خود را توسط امواج صوتی را در هوا می شنویم آنها را از طریق امواج استخوان سر و فک دریافت می کنیم که این امر باعث می شود ما پس از ضبط صدایمان برایمان ناخوشایند باشد یا بگوییم که این صدامربوط به ما نمیشود ).
یک خواننده خوب کسی است که شناخت کافی از زیر و بم و رنگ و تنالیته ی صدای خود را داشته باشد .


3) کوک وباقی ماندن در کوک و درک فواصل موسیقی

•    به نظر من از خصوصیت های غریزی یک انسان شناخت نت پایه گام ( یا به اصطلاح موسیقی سنتی مایه ) که ما به اختصار آنرا گام می نامیم ،است
 مهمترین فاکتوری که یک خواننده ی خوب را از خواننده ی معمولی متمایز می کند کوک خواندن است . 
 شاید تا به حال کلمه ای به نام فالش به گوشتان خورده باشد فالش یعنی ناکوک خواندن .... در  واقع  از  نظر  علمی  وقتی  خواننده  گام صدای خود را گم می کند و نمی تواند فرکانس مورد نظر را از حنجره ی خود بیرون سازد  فالشی اتفاق می افتد . یا به زبان ساده تر وقتـی کنـتـرل گام صـدا از دسـت خوانــنده خارج می شود و خواننده کمی بالاتر و یا پایین تر می خواند می گویند فالش می خواند.
 در اکثر خواننده ها فالشی کلی وجود ندارد بلکه ممکن است در یک خط ملودی خاص، برخی از کلمات ،فالش ادا شوند.
 تمرین و مهارت از راههای مقابله با این معضل بزرگ است . خوشبختانه با بهتر بگویم متاسفانه با ارتقای سطح علمی و پیشرفت روزافزون تکنولوژی و بوجود آمدن نرم افزار های جدید از قبیل  tom baran, auto tune,… .improvisator  
gsnap…… میتوان درون استودیو صدا را کاملا کوک ساخت .
برخی از خواننده ها اصلا قادربه اجرای زنده نیستند و این از نکاتی دیگر است که خواننده ی خوب را متمایز میکند اخیرا auto tune  به صورت سخت افزاری در کنسرتها نیز مورد استفاده قرارمی گیرد .


4) اجرای درست ریتم و درک زمان

•    از نکات اصلی قابل تامل دیگری که خواننده ها را طبقه بندی می کند باقی ماندن در ریتم است .
          برخی از خواننده ها با وجود داشتن صدای خوب و کوک خواندن از لحاظ زمان بندی دچار مشکل هستند و به اصطلاح از ضرب خارج می شوند
            بنابراین گم نکردن سر ضرب از نکاتی است که یک خواننده باید آنرا رعایت کند .
          به نظر من این نیز یک عامل خدادای و ذاتی است ، ساده ترین راه درک این مساله این است : در یک مراسم شادی یا عزاداری کسانی که ناهماهنگ با بقیه ی افراد دست (یا سینه)می زنند راحت قابل تشخیص هستند . این امر به مرور زمان و با تمرین بهتر می شود .

پس یک خواننده ی حرفه ای هیچ وقت در هیچ جای ترانه دچار خروج از ضرب نمی شود حتی در هنگامی که سنکوپ یا ضدضرب اجرا شود .  


5) مراحل نفس گیری و درست نفس کشیدن

•    یکی از نکات فرعی که یک خواننده را بد نشان می دهد  ” عدم تنفس صحیح و به تبع آن کم آوردن هوا در ششها'' که سبب خروج از گام و یا ضرب میشود .
در یک ملودی که ساخته میشود اصولا جاهایی برای تنفس وجود دارد که خواننده باید آنرا به مرور زمان پیدا کند و در آن جا از نفس گیری استفاده کند  در یک دید کلی می توان اینگونه عنوان کرد : یک خواننده باید در خروج هوا از ششها مناسب عمل نماید ” مثلا در اجرای کلماتی که دارای حروفی همچون(( ه)) و(( س )) هستند دقت کافی نمایند که هوای درون ریه هایش به یکباره خالی نشود.
این مشکل در اثر تمرین مداوم روی قطعات مختلف قابل حل است .          


6) وسعت فرکانسی صدا

•    از محاسن یک صدای خوب داشتن وسعت فرکانسی زیاد است . دوستانی که با موسیقی آشنایی دارند تعریف یک دانگ را می دانند ( از لحاظ فاصله ای برابر است با 2/5پرده یعنی در واقع یک اکتاو یعنی فاصله ای برابر معادل با دو دانگ و یک پرده ) و   یا  در اصطلاحی که اغلب میشنویم صدای فلانی شش دانگ است یعنی اینکه او می تواند فاصله 15 پرده یا  2/5      اکتاو را راحت بخواند .                   
  در بحث های تخصصی تر می توان تعداد دانگ های صدای خواننده ها را بررسی کرد و با تمرین های خاص آنها را افزایش داد .                         
 بنابراین این خاصیت نیز از نکات مثبت صدای یک خواننده خوب است .

7) وسعت دامنه ی صدا ( قدرت )

•    قدرت صدا یکی از نکات فرعی دیگر خوانندگی است . مسلما یک خواننده با صدای قوی راحتر می تواند کلمات را ادا کند و ضعیف بودن قدرت صدا دینامیک آن را تحت تاثیر قرار می دهد .

8) دوری جستن از عادتهای نامناسب صوتی

  •    از فاکتورهایی که یک خواننده را در نگاه عموم بد جلوه می دهد ” داشتن عادتهای صوتی بد ( اضافات صوتی ) است .  به عنوان مثال یک خواننده برای یافتن گام صدای خود با یک حرف اضافه شروع به خواندن می کند که ناخوشایند است یا زیاد و نامناسب تنفس یا اصوات خروج هوا از بینی و........   یک خواننده ی خوب باید آنقدر تمرین داشته باشد که این نکات به خودی خود از صدای وی حذف گردد .

9) تحریر

•    زینت کاری های اصلی در خواندن موسیقی ایرانی را تحریر می گویند که عبارت است از شکستگی فوق العاده تیز یا شکستن صدا با تمایل به نت بالایی در بین دو نت در خط ملودی . 
         اکثر خواننده های پاپ از توانایی اجرای تحریر محروم هستند که این مساله یکی از نکاتی است که خواننده موسیقی پاپ را ناکارآمد نشان می دهد یک خواننده ی حرفه ای تحریر خاص صدای خود را دارد که اصطلاحا تحریر روی صدای وی نشسته و باعث می شود صدای وی از خواننده ای با رنگ صدای شبیه او تشخیص داده شود .

10) رنگ صدا
•    یکی از خصوصیات یک صوت ” رنگ”  یا به اصطلاح علمی نواک آن است . این خصوصیت نوع موج صوت را نشان می دهد که در آن جنس صدا مشخص می شود . برای مثال می توان دو ساز ویلن که یک نت را  اجرا می کنند شنید و اختلاف تن صدا را اینگونه تشخیص داد . شباهت صدای برخی از خواننده ها به علت انطباق تقریبی موج صدای آن هاست که به اصطلاح تن یا رنگ صدای آنها تقریبا یکسان است . بنابراین خوانند ای موفق است که تن صدای او منحصر به فرد باشد یا بهتر بگوییم تقلیدی (fake)نخواند .

11) دینامیک صدا

•    قوی و ضعیف خواندن کلمات مختلف از یک ترانه ( نت های مختلف از یک ملودی ) را دینامیک گویند و در واقع حس دادن به کلمات از خصوصیاتی است که تنها خواننده های بسیار حرفه ای تبحر در انجام دادن آنرا دارند .
 شناخت سیلاب ( هجی ) کلمات و همچنین استرس ( فشار صوتی ) روی حروف  در کلمات باعث بهتر ادا شدن یک کلمه از لحاظ معنایی و انشایی می شود در واقع یک خواننده ی حرفه ای می تواند نحوه ی اجرای کلمات را بهتر بشناسد و در نتیجه تاثیر احساس صدای وی خیلی بیشتر ازکسی است که کلمات را بی روح ادا می کند با بیان راحتتر می توان گفت : احساس دینامیک در صدای یک خواننده حرفه ای موثرترین فاکتور موفقیت وی خواهد بود .

12) درک یک اثر(ترانه)

•    این موضوع که برای آفرینش یک اثر هنری ابتدا چه کسی شروع به خلاقیت می کند از مباحثی است که سالهاست ذهن مرا به خود مشغول کرده است .در اغلب موارد شاعر یا همان ترانه سرا موتور محرک کار است و آهنگساز با لحن دادن به کلمات و ساخت ملودی به آنها روح می دهد و در نهایت یک تنظیم کنند با انتخاب سبک و سازبندی کار را کامل می کند .
        بنابراین شناخت از ترانه یک اقر و دانستن معنای کلی . نوع ترانه و درک هسته ی اصلی ترانه نه پوسته ی بیرونی آن . در نحوه ی اجرا ی آن بسیار موثر است که خواننده های فوق العاده مطرح در سطح جهان آن را رعایت می کنند . در مواردی که شاعر بر روی ملودی ترانه می گوید اکثرا احساس تصنعی بودن در کار مشاهده می شود .

13) درک یک اثر ( انتقال احساس )

•    آخرین و عالیترین درجه ی یک صدای خوب انتقال جس کار از حنجره ی خواننده به درون مغز مخاطب است . از این منظر که خواننده و به عبارت صحیح تر موسیقی دان منطبق با اندیشه و نوع نگاهش به فضا سازی هارمونی و ترکیب اصوات و انتخاب اثری به مخاطبش را در بر گیرد طوری که مخاطب خود را در فضای ایجاد شده قرار دهد و ذهنش را در گیر کند .

نظرات 59 + ارسال نظر
موروک گلمپا 31 مرداد 1388 ساعت 13:45 http://morook.blogsky.com

خب کن؟

دختر بندر 31 مرداد 1388 ساعت 14:11 http://dokhtebander.blogsky.com

یه سوال : به چه هر مطلب جدیدی که انوسیتون مطلب قبلی پاک ابوت ؟
بندر خواننده هوی خوب زیاد ایشه
یکی از یکی بهته .

سلام مطلب قبلی پاک نبودن ولی قالب جدید این نقص ایشه که انشالله برطرف ابوت
ممنون از نقد شما

لیدا 1 شهریور 1388 ساعت 07:16 http://lina.blogsky.com

سلام دوست عزیز ...

طاعات و عباداتتون قبول ...

سومین رمضان بدون ناصریا ...

منتظر حضور همیشگیتون هستم ...

التماس دعا ...

یا حق ...

اقا مهراب منتظر مطالب جدیدتون هستیم.بهترین خواننده اسحق احمدی هم بلحاظ اخلاقی وهم انتخاب شعر وصدای پرحجم ایشان

ممنون نظرتون رو بعد از بحث کارشناسی بگید بهتره
ولی نظر شما درج شد.
موفق و موید باشید

فرشته مرگ 2 شهریور 1388 ساعت 02:50

خوبه شما بهتر نظر سنجی رو شروع کردین تا بعد

ارشین 2 شهریور 1388 ساعت 10:07 http://www.manbito.blogfa.com

سلام

می دونم نظرمو بهتره بعد از نقد کارشناسی بگم ولی چون

اصولا بچه ی لجبازی هستم نظرمو می گم:

فکر کنم خیلی کم هستن افرادی که از نظر فنی یا حرفه ای

به یه موسیقی یا شعر یا صدای خواننده توجه می کنن

به گمونم همه ی ما تو ی صدا و شعر و آهنگ دنبال چیزی

می گردیم که بهمون آرامش بده یا حال و روز خودمونو بگه

شاید شناختن یه خواننده ی خوب کمکمون کنه بیشتر به

محتواها دقت کنیم تا ظاهر

به هر حال زود باش آپ کن که منتظریم ......

چشم به زودی
ممنون

لیدا 3 شهریور 1388 ساعت 00:55 http://lina.blogsky.com

سلام
من هم با دوست خوبم امامدادی موافقم ...

در حال حاضر با توجه به اینکه خواننده در هرمزگان زیاده من واقعا کارهای آقای اسحاق احمدی و دوست دارم و ارزش زیادی براشون قائلم . به نظرم تماما حس رو انتقال میدن ...

منتظر کارشناسی شما هستم ...

به امید موفقیت هر چه بیشتر هنرمندان هرمزگانی ...

ممنون از نظر شما

sepideh 5 شهریور 1388 ساعت 10:15 http://deltange-naseria.blogsky.com


سلام ...

به نظر شما بهترین خواننده هرمزگان کیست؟

سلام من بحث کارشناسی رو مطرح می کنم
بعدا خودتون به نتیجه می رسین
و بخاطر حساس بودن مقاله خیلی دارم روش کار می کنم...

مونا 6 شهریور 1388 ساعت 00:41 http://www.sukhte-del.blogfa.com

سلام
با اینکه بندری نیستم . اکا بیشتر کارهای بندری رو گوش کردم و اکثرشون رو میشناسم .
از نظر سبک خوندن و صدا آقای هادی آرمین مخصوصا ترانه دکمه خیلی عالی بود .
بعد از ایشون هم خیلی از بندریها هستند که خوب بودند .
آقایون : هادی صدری - ا سحق احمدی - عمران طاهری - عیسی بلوجشتانی - و خیلی ها که اسمشون رو دیگه نمارم . چون شما ها که بندری هستید بهتر میشناسید .

امیدوارم هم شما و هم تمام هنرمندان استان هرمزگان همیشه موفق باشید .

ممنون

رسول 6 شهریور 1388 ساعت 02:58

سلام ةقا مهراب من کارای محسن آزاد بخشو دوس دارم ولی حیف امکانات برای همچنین خواننده ها نیست که معروف بشن

امکانات واسه همه یکسانه و محسن هم از بچه های مستعد استان هرمزگانه که به زودی یه آلبوم منحصر به فرد وارد بازار میکنه

هادی آرمین یک اتفاق خوب است در موسیقی استان

ممنون از نظر شما

حسام کریمی 7 شهریور 1388 ساعت 08:48

کاکات بهترین خوانندن قصدوم ن کاکات مهرشاد مه کاکا مصطفى کریمی هستم امیدوارم کاکا مهراب به مه بجا بیاری

سلام
سلام علی و حسین هم برسون
ممنون از نظر شما

مجید 7 شهریور 1388 ساعت 10:57

سلام به نظر من بهترین خواننده استان که خیلی صدای بحال آرامش بخش داره کسی نیست جز آقای پیوند اسمی یک صدای کامل هرمزگانی نظر شما چیه آقای بهرامی

ممنون از نظر خوب شما

مهرنوش 10 شهریور 1388 ساعت 13:13

سلام
من بندری نیستم بندرم دوست نداشتم
ولی از روزی که صدای عمران طاهری رو شنیدم عاشق هر چی بندری و مربوط به بندر شدم
البته ناصر عبدالهی که جای خودش و داره

ممنون از نظر شما

ویدا 10 شهریور 1388 ساعت 13:15 http://baro0n.blogsky.com

با سلام

البته هرمزگان هنرمندان خیلی خوبی داره . ولی به نظر من اول از همه ناصر عبداللهی عزیز هستند که مطمئنا نیازی به توضیح نیست...

بعد از ایشون من صدای عمران طاهری عزیز رو خیلی دوست دارم. به خاطر رنگ صدا و انتقال قوی حسشون و همین طور کارهای زیباشون مثل چکه ناز که واقعاااا حرف نداره!

آقای اسحاق احمدی همین طور. صدای بسیار دلنشینی دارند.

آقای آرمین هم بااینکه هنوز آلبومی ندادن ولی حرف زیادی برای گفتن دارن...

به هر حال برای تک به تکشون آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

ممنون از شما

؟ 10 شهریور 1388 ساعت 13:16

مرسی

مجید 10 شهریور 1388 ساعت 13:37

سلام نظرم بر گشت بهترین خواننده استان غلامرضا صنعتگر شکی روی حرفم ندارم دوستان نظر شما چیه ترانه ضامن آهو که یادتون هست

میلاد صدیقی 10 شهریور 1388 ساعت 15:35 http://kiyoosk.blogsky.com

سلام .
کیوسک افتتاح شد .
آقا مهراب زوم بک منحل شد لطفا این وبلاگ رو لینک کن .

اوکی میلاد جان

هادی 10 شهریور 1388 ساعت 18:28 http://Bander.iR

مثله ناصر عبداللهی و ابراهیم منصفی تا هزار سال دگه هم نتا

امامدادی 11 شهریور 1388 ساعت 12:05 http://www.rahbaremamdadi.blogsky.com

عکس های عروس.البوم های عروس.ژورنال های عروسی

بانوج 12 شهریور 1388 ساعت 17:31 http://www.banooj.blogsky.com

اقا اجازه
ما هم لینک.

شما خیلی وقته لینک شدین!!!

احسان 13 شهریور 1388 ساعت 14:53

سلام
به نظر مه بهترین کسی نن به جز مصطفی رزمی








مجید 13 شهریور 1388 ساعت 16:12

دوست خوبوم حرفت قبول ناصر جای خودیش ایشه ابرم هم جای خوش ایشه ولی صنعتگر یه جای دگه ایشه

حسین داج 13 شهریور 1388 ساعت 18:53 http://daj.blogsky.com

سلام مهراب جان

دیگه تو صدا و سیما ما رو میبینی نمی تحویلی

بروزم

www.daj.blogsky.com

سلام حسین جان شرمنده حتما ندیدم
شما به بزرگواری خوتون ببخشید

امامدادی 14 شهریور 1388 ساعت 10:15 http://www.rahbaremamdadi.blogsky.com

خانه سینما پیشنهاد دادسینمای جوان ومرکزگسترش منحل شوند

[ بدون نام ] 15 شهریور 1388 ساعت 10:05

http://www.riverart.net/hormoz/local_art/persian/
http://www.riverart.net/khabar/

میرزایی 15 شهریور 1388 ساعت 12:22

سلام
بنظرمن ابراهیم ذاکری ودایی بهترینن البته بااحترام به محسن فارسی!!!

؟؟؟؟

لطفاْ آپ کن

سلام محمدرضا جان
خیلی مقاله حساسیه و سعی دارم کاملا بدون نقص آپ کنم

امامدادی 16 شهریور 1388 ساعت 13:26 http://www.rahbaremamdadi.blogsky.com

سلام
/عکاسی تک رنگ

[ بدون نام ] 18 شهریور 1388 ساعت 10:14

http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100916859425

در چند ماه گذشته شما مدعی بوده‌اید مالکیت مادی و معنوی اثر پرواز 655 IR تحریف شده است. این تحریف چگونه صورت گرفته است؟

در اسفندماه سال گذشته لوح فشرده‌ای به دستم رسید که مرا شگفت‌زده کرد. شیوه طراحی چندرسانه‌ای آن‌ به‌گونه‌ای بود که بیننده تصور می‌کرد اداره حفظ ارزش‌ها و نشر دفاع مقدس و انجمن هنرهای تجسمی هرمزگان، مولد اصلی آن هستند. در لایه‌ای کمرنگ‌تر نام نگارخانه من به غلط قید شده بود. در حالی که به عنوان طراح جشنواره و اثر اعلام می‌کنم این 2 نهاد هیچ نقشی در شکل‌گیری این اثر نداشته‌اند. همراهان من که این اثر را شکل دادند همه به اتفاق طی نامه‌ای این موضوع را گواهی کردند.

بله این یک واقعیت است که در ایران چیزی به عنوان کپی‌رایت هنری هنوز جا نیفتاده است. دلسرد نمی‌شوید از این‌که کارتان به نام دیگری ثبت شود؟

نسبت به جوان‌هایی که به من مراجعه می‌کنند و می‌خواهند در برنامه‌های من شرکت کنند سختگیر شده‌ام. در مقایسه با سال‌های قبل که پیرو هر تماس تلفنی به گوشه و کنار ایران سفر می‌کردم، حالا با شرایط می‌پذیرم. براحتی هر کسی را به داخل باغم راه نمی‌دهم. با یکی از دوستان که در اداره ارشاد درددل می‌کردم به من گفت استادت مرحوم استاد حمیدی گفته بود: «من حرف مفت زیاد می‌زنم، اما مفتی حرف نمی‌زنم.» حالا که به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم حرف مفتی زیاد زده‌ام.

کشکنگ 18 شهریور 1388 ساعت 16:33 http://keshkang.blogsky.com

سلام بر مهراب بهرامی
من موسیقی کم گوش میدم.
اماصدای محمود راهبر به دل میشینه(اینو رو تعصب لنگه ای بودنم نگفتم خودتون هم قبول دارین)
تبادل لینک ؟

ممنون از نظر شما
شما لینک شدی دوست لنگه ای من!

سلام
تبادل لینک می کنی؟
موفق باشی

سلام چشم دوست عزیز

کیوسک 23 شهریور 1388 ساعت 01:06 http://kiyoosk.blogsky.com

سلام .
چرا بروز نمی شی ؟؟؟؟؟؟؟

بزودی انشالله ....

[ بدون نام ] 24 شهریور 1388 ساعت 10:59

1-http://www.riverart.net/newlife/persian/

2-http://www.riverart.net/paradise/education/

3-http://www.riverart.net/newlife/

کشکنگ 25 شهریور 1388 ساعت 17:50 http://keshkang.blogsky.com

به روزم...

امامدادی 26 شهریور 1388 ساعت 13:01 http://www.rahbaremamdadi.blogsky.com

کنترل کنتراست در عکاسی دیجیتال- قسمت اول

سلام
شما در وبلاگ قایقرانان خلیج فارس لینک شدید.
لطفا در صورت تمایل نشانی وبلاگ "قایقرانان خلیج فارس" را به پیوندهای خود اضافه کنید.
www.canoeing.blogfa.com
مدیریت وبلاگ

ممنون

[ بدون نام ] 28 شهریور 1388 ساعت 10:51 http://ccu-cinema.blogsky.com/

http://ccu-cinema.blogsky.com/
درباره یک کناره گیری خیر خواهانه
توفیق فوق اجباری

میلاد گرجی زاده 30 شهریور 1388 ساعت 22:04

سلام مهراب جان ،تبریک بخاطر وبلاگ جالبت
والا سوال سختی رو مطرح کردی،بنظر من خواننده ای که حتی بتونه به احساس یه نفر اثر ببخشه میتونه خوب باشه. البته بحث حرفه ای بودن و کارشناسیش دست شما و همکارانتون چون بنده دراین حد نیستم! امیدوارم هرروز شاهد پیشرفتت باشم.
مراقب زیبایی هات باش .بازهم بهت سر میزنم

یاحق

مرسی میلاد جان

راجان 12 مهر 1388 ساعت 11:38

سلام دوست عزیز و استاد گرامی جناب آقای بهرامی .تبریک من را به خاطر وب زیبایتان بپذیرید .بدون شک شما جزو بزرگترین هنرمندان و موزیسین های استان هستید که در مسیر مترقی موسیقی استان تاثیر انکار ناپذیر ی داشته اید .حضور شما مایه افتخار برای این کشور و استان می باشد چون جزو معدود هنرمندانی هستید که در استان به بحث جهانی شدن می اندیشیده و تلاش می نماید .شما خود صاحب نظر در موسیقی و کارشناسی توانا هستید.سئوال زیبایی مطرح نمودید که ویژگی خواننده خوب چیست .جسارت من را ببخشید که در حضور شما نظر می دهم.من نیز به مثل شما ویژگی یک خواننده خوب را در این عوامل میدانم و به آن اعتقاد دارم :1-با علم موسیقی آشنایی کامل داشته باشد .2-توانایی نواختن سازهایی را که در علم آکادمیک موسیقی از نظر جایگاه نتی کامل هستند مثل ( پیانو و گیتار ) را داشته باشد.3-قدرت آنالیز کردن صدای خود را در کلیه گامها و حتی ربع پرده ها در حین اجرای زنده داشته باشد .4-توانایی تنفسی مناسبی از نظر سیستم شش و هوارسانی و دیافراگم شکمی و هنجر ه ای داشته باشد .5-بلاغت کلام و شیوایی در فن سخن وری داشته باشد .6-رنگ صدایش در وضعیت های متفاوت و گوناگون همخوانی کامل با شعر و موسیقی داشته باشد.7-به صدای خود و هنرش احترام و ارزش بگذارد و در مسیر هنر ثابت قدم و دارای اعتماد به نفس بالایی باشد و8- و از همه این عناصر مهمتر اینکه صمیمی بخواند!یعنی شعر و موسیقی و مخاطب را ذرک کند و هدف را مشخص نماید سپس با تمام احساس یک انسان روحش را از بدن خارج نموده و با احساسی صمیمی و صادقانه به کلیه مخاطبین دنیا القا کند.9-و به اعتقاد این حقیر در عین احترام گذاشتن به فرهنگ و رسوم ملی و بومیش جهانی فکر نماید نه کلیشه در قالبهای اقلیمی شود .
دوستتان دارم.
همیشه عاشق باشید.
بای

ممنون از لطف بیش از حد شما
آقای پور احمد ازمنحصر به فرد ترین هنرمندان استان هرمزگان هستید که در سطح جهانی فعالیت کرده و باعث افتخار استان وکشور هستید

راجان 12 مهر 1388 ساعت 12:07

سلام به حضور استاد گرامی و هنرمند بزرگ استان جناب آقای مهندس بهرامی
تبریک من را به خاطر وب زیبایتان بپذیرید.شما خود در موسیقی صاحب نظر و کارشناس هستید و نظر دهی در مقابل شخصی تحصیلکرده و موزیسین حرفه ای بسیار دشوار می نماید.چون به اعتقاد من شما جزو نوادر افرادی هستید که در استان تاثیر چشمگیری در پیشرفت و اعتلای هنر موسیقی داشته ایدو به حضور شما وآشنایی با شما افتخار می کنم چرا که بسیار از شما آموختم .با اینحال جسارت من را ببخشید که نظر می دهم .به اعتقاد حقیر یک خواننده خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد :
1-باید آشنایی کامل با علم آکادمیک و فنی موسیقی داشته باشد .2-توانایی نواختن صحیح و علمی سازهایی که از نظر ایستگاههای ثابت نتی کامل هستند (مثل پیانو و گیتار ) را داشته باشد.3-توانائی آنالیز کردن موسیقی و شعر و صدای خود را به طور همزمان داشته باشد.4-توانائی کنترل وهدایت صحیح صدای خود را در کلیه گامها وحتی ربع پرده ها داشته باشد.5-توانایی کنترل ایستگاهی صدای خود در تحریر ه های سنگین و عمدتا سه لا چنگ به بالا به شکلی که نت صدا خط گام را گم نکند و غیر ژوست نشود(فالش) داشته باشد.6-رنگ و جنس صدای خود را تا حدممکن به رنگ و جنس سبک موسیقی نزدیک کند.7-دارای سیستم تنفسی خوب و سالم با دم و بازدم ششی و دیافراگمی مناسب باشد.8-اعتماد به نفس بالایی در خصوص ایرادات ممکن داشته باشد.9-احساس که جزو لاینفکی از صداست را به حد اعلا منتقل نماید.10-صمیمی بخواند گویی که شنونده صدا و شادی یا غم خودش راشاهد است و می شنود.11-در خواندن جهانی فکر کند گویی که تمام انسانهای کره زمین با هر زبانی می خواهند با صدای او ارتباط برقرار کنند که این خود احساسی زیبا بوجود خواهد آورد.12-به هنر و صدای خودش احترام بگذارد و ارزش قائل شود.13-خودش را به طور مطلق به دست جامعه ندهد که استعدادهایش خواهند مرد و او دیگر خودش نخواهد بود .14-صدایش را در جای مناسب به مردم عرضه نماید و همچنین در شرایط مناسب15-شخصیت غیر هنری خود را ارتقا بدهد و محبوب قلبها شود چرا که مردم از حتی بهترین هنرمندانی که اخلاق ندارند دوری می کنند و با هنرشان ارتباط برقرار نمی کنند و آنها را به دست فراموشی می سپارند.پس اوا انسانی کامل باشد سپس هنرش جذابیت دو چندان خواهد یافت.
دوستتان دارم.
همیشه عاشق باشید.
در پناه حق.

سلام جناب آقای بهرامی.حالتان چطور است .امروز راجان به من اطلاع دادند شما جهت استودی تان وب افتتاح کردید خواستم تبریک بگم .ایشان همیشه از شما به عنوان موزیسیینی حرفه ای یاد می کنند.تنظیمهای زیبای شما را بنده گوش دادم.امیدوارم همچنان به مثل همیشه موفق باشید.با احترام بای.

ممنون حتما سر می زنم

سلام حضور جناب آقای بهرامی
جهت اطلاع مراجعین و بینندگان وب شما و دوستانی که با آثار راجان(علی پوراحمد) آشنا هستند دعوت مینمایم حتما به وب راجان به آدرس :www.rajan-one.blogfa.com
سر زده و نظرات خودشان را در خصوص آثار راجان ارائه نمایند.با تشکر

RAJAN 18 مهر 1388 ساعت 12:37

Hi dear my master.How do u do ? it's time i think about u . Do you know what about?it's mean you can good teach in ponologist acoustician in music.i think you have Qualifid degree that you suggest instruction .only its enough that you give work for some month in british country empire and have you direct connection with scholar music art.than im ssure you progress in work and conversation connective.you know . . .what want a good singer or good apprentice of music ? it's not enough that you can help and say to you'r apprentice that thay must very be care and good hear and see if they want get a good singer degree ?! i mean they must looking and hearing to be care .for example if they hear 20 sound of a part music they be ssure making 20 vocal and sound for that's part not less than that.we can must incarnation every things of ourselves for making a good music and some tims perhaps you like make different music or editing.Well. . . my dear firend i hope u have good time in the live and u'r job.you'r great men & i like MEHRAB STUDIO .good luck & ALWAYS BE LOVER.BYE.

you are such a real master of all atrs
tanx

مونا 24 مهر 1388 ساعت 02:47 http://www.sukhte-del.blogfa.com

سلام
تو وبلاگ من یه اهنگی برای دانلود هست از همشهریتون به اسم انتظار
ممنون میشم دانلود کنید و نظرتون رو در رابطه با کار مخصوصا ترانه بگید . برای بهتر شدن کارهای بعدی به نظر شما نیاز دارم .
ممنون و منتظرم

این کار رو قبلا شنیدم
نظرمو تو وبلاگ خودت می ذارم

مونا 24 مهر 1388 ساعت 15:09 http://www.sukhte-del.blogfa.com

سلام .
ممنون از نظرات سازنده تون . سعی میکنم در ترانه های بعدی که واگذار میکنم نظرات خوب شما رو اعمال کنم . خوشحال میشم هر چند وقت در مورد ترانه و آهنگ و غیره تبادل نظر و همکاری کنیم .
این ترانه ای که شبک ترنس خونده شده با عجله نوشته بودم . البته این ترانه از یه لحاظ خصوصی برای من ماندگار شد منظورم خود ترانه است .
این روزها خیلی غمگینم امیدوارم شما هیچ وقت غمی به سنگینی غم من نبینید .
شاد باشید
. شما چرا نظراتتون رو نمیشه خصوصی نوشت ؟

سلام
چشم انتظار مطالب جدیدتون هستیم.
یا حق

http://ccu-cinema.blogsky.com/
گزارش تصویری شب سینماگران

سلام
مهراب جان استفاده کردیم

عکاسی ماکرو ازجواهرات
یکی از زیباترین عرصه های عکاسی، عکاسی ماکرو از طلا و جواهرات و سنگ های قیمتی است. می خواهم شما را در این پست با این شیوه عکاسی اشناسازم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد